O acordo de cooperación, en marcha desde o curso 2014/2015, renovouse hoxe nun
acto no que se galardoaron os proxectos gañador e finalistas da VI Bolsa Ingada-
María José Jove
A Coruña, 7 de febreiro de 2020.- A Consellería de Educación, Universidade e Formación
Profesional, a Fundación María José Jove e o Instituto Galego do TDAH e Trastornos
Asociados (INGADA), levan formados desde o curso 2014/2015 preto de 1.300 docentes en
38 actividades formativas para a abordaxe educativa do Trastorno por Déficit de Atención e
Hiperactividade (TDAH), ao abeiro do convenio de colaboración subscrito para este fin. A
conselleira, Carmen Pomar; a presidenta da devandita Fundación, Felipa Jove; e o
presidente de Ingada, Ángel Carracedo; asinaron hoxe a addenda a este acordo, nun acto
no que se deron a coñecer os proxectos gañador e finalista da VI Bolsa Ingada-María José
Jove.
Durante a súa intervención a conselleira de Educación, Universidade e Formación
Profesional, sinalou como un dos principais obxectivos do seu departamento o impulso da
calidade de resposta educativa fronte á diversidade.
Pomar explicou que a Xunta de Galicia leva anos traballando no desenvolvemento dun
sistema educativo inclusivo e equitativo, tarefa na que sinalou como fito o Decreto 229/2011
de atención á diversidade do alumnado, “que situou a Galicia como pioneira no conxunto de
España, e cambiou tamén o concepto da atención á diversidade, deixando atrás a noción de
discapacidade para contemplar unha realidade máis ampla, na que todos e cada un de nós
somos diferentes e diversos”.
“Con esta base –explicou– desenvolvemos distintos protocolos a partir da colaboración con
asociacións para a atención á diversidade na aula, profesionais do mundo sanitario e
universitario e outras institucións”, dos que un dos primeiros foi o Protocolo de consenso
sobre TDAH na infancia e na adolescencia nos ámbitos educativo e sanitario. Así mesmo
lembrou que se creou na Consellería o Servizo de Inclusión e Orientación Educativa,
centrado nas medidas para o fomento da equidade e a inclusión, o impulso á orientación
educativa, o asesoramento ás familias e á coordinación dos axentes da comunidade
educativa.
A conselleira quixo agradecer o compromiso dos docentes, como os recoñecidos no acto de
hoxe, e reafirmou a aposta decidida do seu departamento pola formación do profesorado, na
que se enmarca o convenio de colaboración que se asina anualmente coa fundación María
José Jose e Ingada para a abordaxe do TDAH. Así mesmo, destacou a contribución destas
dúas entidades á formación continua e á actualización do profesorado. “Todos estamos
inmersos no proceso de educar aos cidadáns da Galicia do século XXI. E nese proceso non
podemos permitirnos o luxo de deixar a ninguén detrás”, dixo.
Curso de formación
Os cursos de Formación de Profesorado en relación co Alumnado con Trastorno por Déficit
de Atención e Hiperactividade (TDAH) impartidos ao abeiro da colaboración entre as tres
devanditas entidades están dirixidos a docentes de Primaria, Secundaria, Bacharelato e
Formación Profesional. Trátase de formación impartida por neuropsicólogos, psiquiatras,
logopedas, médicos e pedagogos co obxectivo de achegarlles aos asistentes o
coñecemento necesario sobre o TDAH, para que poidan abordalo nas aulas da mellor
maneira posible, facilitando o desenvolvemento do alumnado e a súa integración.